Aktivera er

Jag har funderat länge. Jag har funderat länge på varför i helvete jag startade bloggen. Det var väl en kort period av politik-pepp som självklart försvann snabbare än jag hann försvara Marx. Jag har i alla fall funderat klart nu. Jag ska jävlar-i-mig blogga aktivt!

Visserligen tror jag inte en sekund på att jag faktiskt kommer påverka någonting alls här i världen. Men på ett personligt plan kan jag nog bli en bättre klasskämpe om jag faktiskt sätter mig in i dagliga konflikter. Men nu kör vi!

Just nu pågår ett flertal konflikter, bland annat mellan Lilla Karachi och SAC, men även mellan Petter Nilsson, känd från toppkandidaterna och den förenade borgerligheten. Petter har fått in en helt underbar artikel om det liberala våldet på SVT Opinion, och jag rekommenderar alla att läsa texten! Den finns här.

Vad händer mer? Tja, Öppna Stockholm är igång och försöker just öppna Stockholm. Vårt älskade Stockholm håller på att bli ett Stockholm blott för de med snormycket pengar. Detta gäller både kulturen, till exempel museum, och kollektivtrafiken. Första mars höjs avgifterna, jag har läst att det handlar om cirka tio procent. Med tanke på att jag slösar åtminstone 4000 kr om året på SL blir det ytterligare 400 kr som försvinner in i ett företag som bara kommer använda pengarna till att jaga plankare och leverera vinst till franska kapitalister.

Öppna Stockholm och Planka arrangerar en aktionsdag den första mars, samling vid blå linjen perrong på T-centralen 13.00 den 1:a mars alltså! Mer kan man läsa på http://www.planka.nu och då specifikt här.

Kanske inte viktigast men ändock viktigt för Stockholmsvänstern är att Syndikalistiska Ungdomsförbundet i Stockholm till slut fått upp sin hemsida på http://www.stockholm.suf.cc och det var verkligen på tiden! SUF växer hur som helst precis som vanligt på våren just nu, så gå med! Vi erbjuder en möjlighet att aktivt försöka världen, både i det stora hela och din egen, men även gemenskap och möjlighet att lära dig något.

Kommentera

