Planekonomen slår tillbaka

Planekonomen flyttade för kanske ett halvår sen sin blogg till omsorgaren. Sen skrev han inte ett skit. Nu har han börjat blogga igen hos vardagspussel, här är hans första inlägg. Han har även gått med i Kommunal och fixat ett fast vikariat. Lycka till!

Annars börjar det närma sig första mars och prishöjningen i SL-trafiken. Det rör sig om i snitt 10 % tycker jag mig ha läst, och det är 10 % för mycket. Samtidigt som vi unga och inte särskilt rika får mindre och mindre pengar så blir SL-trafiken dyrare. Och miljön! Det finns ingen som helst vettighet i det hela. Det är galet. Minst sagt. Planka.nu och Öppna Stockholm arrangerar demonstration i tunnelbanan på lördag. Ja, ni läste rätt. Samling 13.00 på blåa linjens perrong på t-centralen, första mars!

Förutom demonstrationen antar jag att det kommer ske lite allt möjligt i anslutning, det är trots allt utlyst till en aktionsdag. Förutom SUF som jag gissar hittar på något så hoppas jag att miljö-grupperna faktiskt gör något, kanske stöter vi på Klimax?

Mer information finns i alla fall på motkraft.

Kommentera

