Konflikt

Konflikt går framåt och startade igår Dagens Konflikt. Det är skönt att även den megaseriösa postautonoma (nu hittar jag på uttryck här) men ändock marxistiska frihetliga vänstern (svammel…) gör något praktiskt, och det var ta mig tusan på tiden (he he, just kiddin’) ! Visst fungerar Yelah och Arbetaren, men jag tror Dagens Konflikt kan vara ett skönt tillägg i vänsterns mediaflöde.

Sen känns det samtidigt som en sida mer för seriös debatt än nyheter, så där kan den fungera kompletterande snarare än konkurrerande gentemot Yelah, Arbetaren och så vidare. Hur som helst ett välkommet tillägg med många duktiga skribenter, jag är lite grinig över att deras bloggar antagligen kommer tappa på grund av det här. Men en tidning är överlägsen, speciellt om den är såhär snygg och samlar så pass grymma personer. Pepp!

Andra trevliga sidor jag brukar besöka för nyheter är organisationshemsidorna för Revolutionära Fronten och SUF Stockholm. För utländska nyheter besöker jag gärna libcom.org, den länkas även här till höger.

Kommentera

