Fysisk utmattning

Jag har för en gångs skull ägnat mig åt tungt kroppsarbete ett par dagar nu, och känner direkt att hockey-VM och ett par öl känns jävligt lockande. Rosa Luxemburg-boken ligger i vilket fall som helst orörd för tillfället. Detta sätter på något sätt punkten på något intressant – om man har ett fysiskt jobb är man inte särskilt sugen på intellektuella ting. Har märkt av samma sak när jag haft jobbiga jobb (alla jobb är jobbiga, men vissa är värre än andra) eller praktiserat på fabriker och dylikt. Sport, tuttar och öl är roligare än DN Kultur.

För övrigt insåg jag att jag nog verkade otrevlig mot VSF igår. Det är skitsnack. Visserligen har ingen hotat med spö – än -, men jag tror jag förebygger det! Jag gillar VSF. De är minst lika bra som Radikal Vänster i mångt och mycket, men jag tycker att de i sitt valmanifest har lite väl stort fokus på kommersialisering samt att jag faktiskt känner en viss skepsis gentemot att de faktiskt på ett eller annat sätt är kopplade till Vänsterpartiet. Men vafan, i kåren kommer de och Radikal Vänster föra samma politik. Rösta i kåren i alla fall, så till vida ni tänker rösta på dessa två partier.

Nu ska jag i alla fall återgå till ishockey, youtube och godis. Innan ni gör likadant – missa inte att Johan/Slutstadium har börjat skriva igen! Det var kanske ett tag sen, men det är vasst som vanligt. Han har tryckt ur sig fler inlägg än vad jag gör på en månad på bara ett par dagar, så surfa in på dennes blogg och läs allihopa.

One Response to Fysisk utmattning

  1. idealitet skriver:

    Om jag får bestämma kommer VSF Sthlm att bli mer av en intresseorganisation för sina medlemmar, och mindre en politisk lobbyorganisation. Hoppas på ditt stöd på den resan 🙂

Kommentera

