En liberalismens svaga punkt

Inte särskilt ofta har jag klagat på vänstern och dess slentrianmässiga hat mot Israel och hyllande av Israel. Men igår var jag för första gången i mitt liv på en demonstration mot Israel. Jag inledde min demonstrationskarriär i anti-krigsdemonstrationerna innan Irak-kriget bröt ut, kan det ha varit 2002? Det har hur som helst gått ett par år och jag besökte nyss min första demonstration mot Israel. Och jag fick se fler poliser än på första maj, kompisar som greps för ingenting och folk bli våldsamt gripna. Ett sånt där typiskt uppvaknande man har ibland. Allting för att ett gäng liberaler ville hylla Israel.

Men det intressanta här är väl det faktum att man för en gångs skull öppet kan belysa att liberalerna inte alls är så fina och demokratiska, i praktiken gillar de apartheid och slakt av civila. Precis som de stödjer Irak-kriget gillar de när palestinska civila blir skjutna. Det är minst sagt en svag punkt. Det är en förlängning av deras krig mot arbetarklassen här i Sverige, fast med andra metoder. I Sverige dör vi av arbetsrelaterade sjukdomar, i Palestina dödas våra klasskamrater av raketer från helikoptrar och i USA sätts de i fängelse för brott – samtidigt som det är omöjligt att få mat på bordet utan att begå dessa brott.

Oavsett var man befinner sig för realliberalismen ett krig mot oss som arbetare, studenter, bönder – allt utom medelklassen och överklassen. Samtidigt är det inte helt oväntat att media fokuserar på ett påhittat våld från ”vänstern” eller ”AFA” när Federley och hans pack samlar in pengar till israeler – som kommer nyttja dessa pengar till att skjuta åtta-åriga civila. Vilket skapar mer terrorism. Som sen kräver mer pengar, mer militarisering, mer diktatur. En cirkel som de inte helt oväntat diggar totalt.

Realliberalismen står bara för en medelklassens demokrati, arbetarklassen är inte och har aldrig varit en grupp som ska ha frihet i någon form. Jag glädjer mig med att blodshämnden kommer bli våldsam en dag.

Inte helt orelaterat är Hizbollahz beteende i Libanon som Acidtrunk skrivit bra om på sin blogg här. Missa inte heller den senaste uppdateringen på Dagens Konflikt, intressant som vanligt!

One Response to En liberalismens svaga punkt

  1. […] Dom ljuger, Svensson om problemet med tillfälligt […]

Kommentera

