Som en jävla idiot…

Här sitter man. CSN jiddrar för jag inte tar nog med poäng egentligen, jag har omtentor, knappt pengar till hyra… Ett jävla skitsamhälle man lever i. Och pricken över i var gårdagens fest i en villa ute i Höllebölle när en tjej var moderat och det är väl helt okej med mig egentligen (på riktigt önskar jag att jag hade ett knogjärn), men det jävliga var att hon hade mage att klaga på kommunister. Den jäveln sitter med sin medelklassbakgrund (vilket jag kanske också kan sägas ha, tack så mycket) och har inte ett ekonomiskt problem i världen och så sitter hon och snackar skit om folk som vill ha ett okej liv. Hon kan dra åt helvete!

Åt helvete kan även hela samhället dra, sossesvin eller borgar-as gör detsamma, mitt liv och typ alla mina kompisars liv pissar dom på. Föräldrarna fattar ingenting, de är uppväxta i en schysst välfärdsstat och tror fortfarande det bästa om allt, och jag önskar innerligt att det här bara är en tonårsrevolt som fortsätter efter tonåren och jag bara en dag ska vakna upp med en bostadsrätt i nån närförort till Stockholm med ett ok jobb som inte sabbar min kropp och med en brud som gör schysst mat efter tips i nån sunkig medelklass-kulturell tidning. Men jag har mina aningar om att det inte direkt kommer hända…

Men jag lever på hoppet. Hoppet om att en dag så brakar skiten ihop. Ingen jävel går till jobbet. Snuten får stryk om den vågar sig ut på gatan. När Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt gråter av rädsla för vad folket kommer göra när vi stormar riksdagen. Jävlar vad jag ska njuta.

Lite klasshat är alltid skönt och ibland måste man skriva av sig aggressionen, hur skulle det se ut om jag gick ut på stan och slogs liksom…

Läs på Tack för ingenting-bloggen om när de äger sin chef och fixar sina liv här, Ekonomikommentarer lite kort om vilka som äger börsaktier (diagrammet talar för sig själv) samt Kim Müller om Skånetrafiken. Är det någonting som tycks förena folk så är det ett innerligt hat mot kollektivtrafiken. Håhå jaja.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

One Response to Som en jävla idiot…

  1. Björn skriver:

    Ett tips för att slippa att CSN dummar sig är att klara sina tentor:)

Kommentera

