Kidsen ger hopp

Tio minuter efter jag publicerat mitt senaste inlägg ser jag att Planka.nu länkat till en artikel i DN.

Mitt favoritcitat: ”

Varför tror du att Planka.nu har flest anhängare bland unga?

– Folk är så upprörda över oss som åker gratis buss och tunnelbana. Men själva kan de skattefuska och lura till sig en massa pengar. På en middag berättade pappa att vår sommarstuga renoverats av polska byggjobbare som fick betalt svart. Vad är det för moral?”

Ha ha så jävla kvicka kids!

Alla föds inte med samma förutsättningar och om dom påstår att Sverige är ett land utan klassklyftor där alla har samma möjlighet tycker jag det är helt klockrent att ungarna är så pass företagssamma att de faktiskt tar för sig och får det lika bra som sina jämnåriga fast rikare kompisar.

Annars är väl en klassiker att gå in ett fett gäng och plocka på sig så mycket som möjligt på typ 7-eleven nattetid, oftast är det bara en stackare som jobbar ensam i butiken – yeah! Självfallet är det här olagligt och inget ni får göra, men jag har sett det i en… teaterpjäs.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

