Har husockupantrörelsen växt upp?

Jag börjar tro det! Ungdomarna i Lund tänker att, tusan, vi behöver ett hus! Sen går de och tar ett oanvänt hus och fixar till det. Inga gatstenar eller brandbomber, bara sova i ett hus. Att sen dumma liberaler whinar över äganderätt och sånt när huset uppenbarligen kan användas bättre av folket, visar väl vilka som bryr sig om andra. Hur som helst önskar jag er lycka till.

Läs i tidningen om det hela här och Motkrafts rapportering här.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 Responses to Har husockupantrörelsen växt upp?

  1. […] en kontinuerlig uppdatering om ockupationen. Kolla annars mer artiklar i Kolla!, Sydsvenskan och Dom Ljuger. Ett par bilder till finns hos hunden Patrick […]

  2. Pontus Persson skriver:

    Är det verkligen liberalerna som klagar? Jag är liberal (dock ej nödvändigtvis ”politiskt”) och ser min ställning som att jag gärna ser att folk får göra vad de vill så länge de inte skadar andra. Jag tycker det är skitsmart att använda huset istället för att det står och möglar.

  3. […] fortsätter att leverera relavant info om krisen,  Kim skirver om ocksupationen i Lund och Dom ljuger är inne på Kims […]

  4. Nicklas Eriksson skriver:

    Tycker jag med och jag är väldigt röd. Något vi kan enas om?

  5. johan skriver:

    Skön inställning för att vara liberal. kudos.

  6. Krastavac skriver:

    Du är hippie Pontus inte liberal. Det gäller att kunna skilja på begreppen. Har du hört talas om miljöpartiet ^^ (ja, jag retas)

  7. […] Redundans, Ekonomikommentarer, Kim Müller skriver om husockupationen i Lund och det gör Dom Ljuger och Kolla! också. Missa inte heller underbart roliga Kunden har (inte alltid) rätt eller […]

Kommentera

