Tanken slog mig att….

Jag tror att det mest missuppfattade Karl Marx-citatet är ändå “Filosoferna har endast på olika sätt förklarat världen, men vad det gäller är att förändra den” Jag menar, hur många gånger kan man läsa att kapitalismen suger och att vi inte kan förlita oss på ombudsmän utan måste slåss för våra egna liv, i vår egen vardag? Hur många gånger kan man läsa att den fria marknaden är bullshit? Hur många gånger kan man läsa att klassamhällets överlevnad garanteras av kapitalismen och så länge vi tillåter oss själva leva inom den? osv osv.

Jag säger inte att det är fel med studier och teori, men har man fattat grejen är det väl bara att tuta och köra?

Från Konfliktportalen.se: Jinge skriver Får vi något vaccin?, Anders_S skriver Israeliska soldater vittnar om övergrepp, mathiavelli skriver Isolera bråkmakarna, Björn Nilsson skriver Tirukkural och några taktiska visdomsord, Kristoffer Ejnermark skriver Vänstern måste bli tuffare

One Response to Tanken slog mig att….

  1. […] Konfliktportalen.se: kamratwot skriver Tanken slog mig att…., Bo Myre skriver För allas frihet, mot deras säkerhet!, Anders_S skriver Demonstrationerna mot […]

Kommentera

